Na našem gymnáziu se po roce znovu uskutečnilo školní kolo Ekonomické olympiády. Studenti měli příležitost otestovat, jak si stojí ve znalostech z ekonomie a v pochopení základních principů ekonomického myšlení. Letošní sada úloh byla tradičně pestrá a kladla důraz na schopnost přemýšlet nad ekonomickými situacemi v širších souvislostech.
V letošním školním kole nakonec s 88% správných odpovědí (22 správných odpovědí z celkových 25 otázek) zvítězil Radim Kos ze 4. D.
Na dalších místech se umístili:
2. – 4. Šimon Bečka 2.C 20/25 (80%)
2. – 4. Filip Růžička 8.A 20/25 (80%)
2. – 4. Vojta Čáp 8.A 20/25 (80%)
5. Jakub Jakůbek 8.A 19/25 (76%)
6. Tomáš Zvolánek 4.C 17/25 68%
7. Vojtěch Prchal 8.A 15/25 (60%)
8. Petr Blažek 2.C 14/25 (56%)
9. Adam Janata 2.C 12/25 (48%)
10. – 11. Šimon Košmider 8.A 11/25 (44%)
10. – 11. Jiří Kotlas 8.A 11/25 (44%)
Proč má smysl tuto soutěž pořádat? Ekonomie tvoří významnou součást učiva v rámci ZSV, kde se jí věnujeme téměř celý rok. Ještě důležitější ale je, že ekonomické teorie pomáhají studentům pochopit, jak fungují trhy, co přesně znamená inflace nebo proč mají peníze v moderní ekonomice tak zásadní roli. Tyto poznatky se navíc skvěle uplatní i mimo školu — pomáhají lépe číst grafy, pracovat s daty a orientovat se v ekonomických informacích, které se objevují ve veřejné debatě. Nejednou totiž dochází k tomu, že jsou údaje jako HDP, státní dluh či inflace interpretovány zavádějícím či účelovým způsobem, například v politické komunikaci.
