Učit se německy na gymnáziu může být i zábava
Ikona - FacebookIkona - BakalářiGHB na InstagramuMapa GHB
Obrázek nic

Vítejte na webu Gymnázia Havlíčkův Brod

• formujeme zdravě kritické a sebevědomé osobnosti ve vstřícném a tvůrčím prostředí
  • výsledky studentů nás řadí ke školám, na které je spolehnutí
  • fungujeme 288 let, máme na co navazovat

280 let GHB

Gymnázium Havlíčkův Brod otevírá pro školní rok 2024/2025 dvě třídy čtyřletého cyklu (60 uchazečů z 9. tříd) a jednu třídu osmiletého cyklu (30 uchazečů z 5. tříd). Čtěte více o průběhu přijímacího řízení nebo se vydejte na virtuální prohlídku školy.

Učit se německy na gymnáziu může být i zábava
17. 09. 2012 (1990 přečtení) | Autor: Mgr. Hana Kvášová | Rubrika: Informace |
Tiskni článek Sdílej!

V termínu 23. července až 2. srpna se konalo tradiční Česko-německé setkání. Vyjížděli jsme v pondělí večer z havlíčkobrodského vlakového nádraží přes Kolín do Olomouce. Již od začátku vládla mezi českými účastníky dobrá nálada a všichni se těšili na setkání s Němci. Po přestupu v Kolíně jsme se s Němci konečně setkali a propuklo velké nadšení (lidé ve vlaku si připadali jako v blázinci). Do Olomouce jsme dorazili kolem jednadvacáté hodiny a odebrali jsme se na kolej, kde jsme měli spát první dvě noci. Ještě téhož večera proběhlo seznámení mezi všemi účastníky, pár přátelských slov a šlo se na kutě. Druhého dne jsme hráli pár her (například jsme měli hledat různá místa v Olomouci), ve kterých byli samozřejmě namíchaní Češi a Němci, aby se co nejvíce komunikovalo.

Třetí den ráno jsme se přemisťovali směr Banská Bystrica. Většinu dne jsme byli ve vlaku, kde jsme si užili spoustu zábavy a večer jsme si prohlédli krásné centrum města. Brzy ráno dalšího dne jsme vyjeli vlakem směr Brezno a poté autobusem do Nízkých Tater, kde nás čekala túra k chatě pod nejvyšším vrcholem Nízkých Tater - Ïumbierem. Hned na začátku cesty nás zastihl hustý prudký déšť, ale k chatě jsme se až přes pár škrábanců dostali. Jako odměna nás čekala skvělá večeře a teplá jídelna s krbem. Dalšího dne ráno jsme zdolali Ïumbier. Měli jsme štěstí, že jsme měli aspoň chvíli hezký výhled.

Odpoledne jsme si zahráli pár her, poté jsme se šli podívat na nádherný západ slunce a následoval příjemný společný večer u krbu. Dalšího dne jsme měli na plánu cestu z hor na autobus a zpět do Bystrice. Celou cestu z hor svítilo slunce a příjemným zpestřením byla návštěva jeskyně Mrtvých netopýrů. Sestup jsme stihli naprosto přesně, neboť při nástupu do autobusu začalo pršet. Po návratu do Banské Bystice nás po náročné horské etapě čekala večeře v pizzerii kde jsme dlouho rozebírali zážitky z hor. Dalšího dne jsme cestovali do Ostravy. Kvůli dlouhé cestě jsme moc dalších věcí nestihli, takže jsme si došli na večeři, podívali jsme se na Stodolní ulici a šli jsme do nákupního střediska, kde následoval rozchod. Poté jsme se vrátili na kolej, abychom nabrali energii na další den.

V osm hodin ráno jsme vyjeli autobusem do polské Osvětimi, kde nás čekala prohlídka tábora. Většinu z nás to v Osvětimi silně zasáhlo, takže později nikomu nebylo moc do žertování. Nálada se uvolnila až v Krakově, do kterého jsme směřovali po Osvětimi. Povečeřeli jsme na krakovském náměstí a jeli zpět do Ostravy.

V poledne dalšího dne jsme jeli vlakem do hlavního města Prahy. Ani jsme se nenadáli a už jsme stáli na hlavním nádraží, odkud jsme metrem a později tramvají jeli k místu ubytování. Přespání na dvě noci bylo zajištěno v hezkém malém klášteře na Hradčanech. Ještě téhož večera jsme se podívali na Pražský hrad, Václavské náměstí, Staroměstské náměstí a Karlův most a pro všechny z nás byla prohlídka noční Prahy hezkým zážitkem.

Druhý den ráno jsme měli zamluvené hřiště na plážový volejbal na hřišti na Chodově. Hned po dohrání jsme si pochutnali na skvělém grilovaném mase. Následoval rozchod v nákupním centru Chodov a cesta zpět do kláštera.

Protože už bylo pozdní odpoledne, vedoucí si pro nás připravili zajímavé soutěže, u kterých jsme se určitě nenudili. Po dohrání her jsme se odebrali do restaurace, kde jsme si všichni pochutnali na hlavním jídle i desertu. Na závěr posledního večera jsme se ještě všichni sesedli a zhodnotili celou akci a nutno říct, že se všem opravdu moc líbila. Ráno jsme se všichni po probuzení nasnídali a sbalili si věci. Po přemístění na hlavní nádraží následovalo dojemné loučení a cesta domů. Na závěr bychom toto setkání chtěli všem doporučit, protože zde můžete navázat nová přátelství, zažít spoustu krásných zážitků a obrovské množství zábavy :)