Vítejte na webu Gymnázia Havlíčkův Brod
- formujeme zdravě kritické a sebevědomé osobnosti ve vstřícném a tvůrčím prostředí
- výsledky studentů nás řadí ke školám, na které je spolehnutí
- fungujeme 288 let, máme na co navazovat
Gymnázium Havlíčkův Brod otevírá pro školní rok 2024/2025 dvě třídy čtyřletého cyklu (60 uchazečů z 9. tříd) a jednu třídu osmiletého cyklu (30 uchazečů z 5. tříd). Čtěte více o průběhu přijímacího řízení nebo se vydejte na virtuální prohlídku školy.
Následující poučení vychází z materiálu „Ochrana zdraví na SŠ, konzervatořích a VOŠ v průběhu přijímacích zkoušek, maturitních zkoušek, závěrečných zkoušek a absolutorií,“ který vydalo MŠMT ČR 6. 5. 2020 a konkrétně jej rozvádí na podmínky Gymnázia Havlíčkův Brod.
Příchod do školy
• Studenti z rizikových skupin se mohou dostavit na zkoušku o 30 minut dříve, než je čas uvedený v pozvánce či oznámení.
• Před školou je nutno dodržovat odstupy 2 m v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
• Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
• Vstup do budovy školy je umožněn pouze studentům, nikoliv doprovázejícím osobám.
• Žáci z pátých a devátých tříd konající přijímací zkoušky odevzdají pedagogovi přítomnému ve vestibulu čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového onemocnění. Formulář čestného prohlášení je ke stažení zde. Pokyn se netýká maturantů, ti již čestné prohlášení odevzdali.
• Vcházet do školy lze výhradně vestibulem.
• Bezprostředně po vstupu do vestibulu každý student provede dezinfekci rukou.
• Studenti se nepřezouvají, zbytné svršky odkládají na svou lavici ve třídě.
Pohyb ve škole
• Všichni studenti nosí ve společných prostorách roušky.
• Každý student má s sebou sáček na uložení roušky.
• Při pohybu na chodbách, návštěvě toalet, společných a venkovních prostor studenti dbají na minimalizaci kontaktů jak mezi skupinami, tak jednotlivci.
• Studenti se zdržují výhradně v učebnách a přilehlých prostorách určených ke zkoušce.
• O přestávkách mezi bloky zkoušek mohou studenti na hřiště.
• V každé učebně je dávkovač na dezinfekci na ruce a zásobník s jednorázovými papírovými ručníky.
• Toalety jsou vybaveny mýdlem v dávkovači, dezinfekcí v dávkovači a jednorázovými papírovými ručníky.
• Dezinfekci často dotýkaných povrchů nebo předmětů budou uklízečky provádět po každém bloku zkoušek (kliky dveří, vypínače, klávesnice, myši, místa k sezení ve společných prostorách…).
Organizace písemných zkoušek a didaktických testů
• V lavici ve třídě smí být pouze jeden žák.
• Žáci z rizikových skupin budou v místnosti, kde probíhá zkouška, rozsazeni přednostně na místa nejdále od dveří a u oken.
• Během testování ve třídě si studenti na pokyn pedagoga mohou sundat roušku.
• Při sejmutí roušky si každý student ukládá svou roušku do sáčku.
Organizace ústních zkoušek
• Vždy po příchodu do třídy musí každý použít dezinfekci na ruce.
• V místnosti, kde probíhá ústní zkouška, jsou přítomni členové zkušební komise, zkoušený žák a připravující se žák.
• Každý žák v daném zkušebním bloku má vyhrazené své vlastní místo na přípravu ke všem zkouškám, jež v daném bloku vykoná. Pro samotnou zkoušku bude pro žáky vyčleněna zvláštní lavice tak, aby mezi zkoušeným a zkoušejícími byly zachovány požadované bezpečnostní rozestupy. Po každé vykonané zkoušce bude toto zkušební místo dezinfikováno.
• Dále mohou být při ústní zkoušce maturitní zkoušky ve vymezeném prostoru přítomni v rámci zásady veřejnosti ústní zkoušky další osoby splňující stanovené hygienické požadavky, nejvýše však do celkového počtu 15 osob v učebně.
• V průběhu ústní maturitní zkoušky nemusí žáci ani členové zkušební komise či přítomní pedagogové nosit roušku, pokud je zachován rozestup minimálně 1,5 metrů.
• Při volbě otázek bude dodržen zvýšený hygienický standard.
• Během zkoušky používá žák vlastní psací potřeby.
Podezření na příznaky COVID 19
• V kanceláři je k dispozici bezkontaktní teploměr.
• Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
• Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, umístíme jej do samostatné místnosti a kontaktujeme zákonné zástupce nezletilého žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka (zletilý žák opustí školu v nejkratším možném čase a s použitím roušky a požadovaného odstupu). O podezření informujeme spádovou hygienickou stanici. Ostatní žáky umístíme do jiné místnosti, dokud nebude známý zdravotní stav indisponovaného žáka.
Pokyny k obnovené docházce od středy 17. 6. (08.06.2020)
Předběžná informace o klasifikaci za druhé pololetí školního roku (03.06.2020)
Organizace výuky do konce školního roku (28.05.2020)
Anketa a další aktuální informace (28.04.2020)
Aktuální informace pro maturanty (16.04.2020)
Fungování školy - aktualizováno od 6. 4. 2020 (06.04.2020)
Fungování školy - aktualizováno pro 30. 3. – 5. 4. 2020 (30.03.2020)
Tiskneme pomůcky pro zdravotníky - velikonoční aktualizace (28.03.2020)
Fungování školy - aktualizováno pro 23. 3. – 29. 3. 2020 (23.03.2020)
Aktuální informace MŠMT (18.03.2020)
Psychohygiena v nouzové situaci a nabídka služeb psychologa (16.03.2020)
Organizace výuky a fungování školy od 16. 3. 2020 (16.03.2020)
Nařízení karantény pro občany vracející se z rizikových oblastí (13.03.2020)
Uzavření školy a organizace výuky - AKTUALIZOVÁNO 13. 3. 2020 (11.03.2020)
COVID 19 – informace pro rodiče (05.03.2020)