Vítejte na webu Gymnázia Havlíčkův Brod
- formujeme zdravě kritické a sebevědomé osobnosti ve vstřícném a tvůrčím prostředí
- výsledky studentů nás řadí ke školám, na které je spolehnutí
- fungujeme 288 let, máme na co navazovat
Gymnázium Havlíčkův Brod otevírá pro školní rok 2024/2025 dvě třídy čtyřletého cyklu (60 uchazečů z 9. tříd) a jednu třídu osmiletého cyklu (30 uchazečů z 5. tříd). Čtěte více o průběhu přijímacího řízení nebo se vydejte na virtuální prohlídku školy.
ČJ - rozbor - G8 - přijímací zkoušky 2006/2007
Text:
Jednou chodil světem medvědář Kuba Kubikula a ten chlapík měl veliké potíže se svým medvědem Kubulou. Medvěd byl hajdalák a mlsoun. Nečesal se, nemyl a chodil jako ledajaká opice.
Úkoly:
1. Určete počet vět v prvním souvětí: ...................................
2. Z věty "Medvěd byl hajdalák a mlsoun." vypište podmět:
......................................................................
3. Určete slovní druhy u těchto slov z textu:
světem ...................................
a ...................................
ten ...................................
měl ...................................
4. Označte slova bez koncovky:
a) medvědář
b) medvědem
c) mlsoun
5. Určete, kolik má slovo medvěd
a) hlásek ...................................
b) slabik ...................................
6. Určete pád a číslo u těchto podstatných jmen v textu:
potíže ...................................
opice ...................................
7. Dejte do náležitého tvaru slova v závorce, celé spojení napište:
Medvědice se (dvě medvíďata) šla lesem.
......................................................................
8. Označte větu (podtržením), ve které je chyba. Chybu opravte a větu napište správně:
a) Kubovi se nic nelíbilo.
b) Kubovi oči se rozzářily radostí.
c) Kubovi kamarádi se smáli.
d) Kubovi rodiče se zlobili.
......................................................................
9. Doplňte rčení: Dvakrát měř, .............................................
10. Které slovo nepatří do řady: chodit, chůdy, chudák, chůze, chodník, chodba?
.....................................................................
11. Utvořte slova opačného významu ke slovům:
malý ...................................
ošklivý ...................................
zlo ...................................
12. Kterými slovy byste mohli v textu nahradit slova veliké potíže:
......................................................................
13. Od kterého slova je odvozeno slovo medvědář?
......................................................................
14. Určete vzory, podle kterých se následující přídavná jména skloňují:
cizí ...................................
ryzí ...................................
Kubův ...................................
© Copyright GHB 2023 | webmaster Mgr. Jiří Rojka | design webu Tomáš Koťara