I tento rok uspořádali studenti sexty a druhých ročníků havlíčkobrodského gymnázia tradiční majáles, který se konal 19. a 20. května v Havlíčkově Brodě.
Náplní pátečního odpoledne byla Pivní stezka. Soutěžící měli za úkol obcházet stánky rozmístěné po náměstí a ochutnávat piva z jednotlivých pivovarů. Navíc museli plnit různé pivní hádanky a soutěže. Výherce obdržel 50litrový sud piva Bernard.
V sobotu odpoledne na náměstí vystoupil školní sbor havlíčkobrodského gymnázia. Dále vystoupili hudební skupiny Bee band, Safe exit, Deterze a rapper MEIZY.
Mezi vystoupeními hudebních skupin se konala soutěž o krále a královnu Majálesu, jejímiž výherci se stali Barbora Jansíková a Matyáš Pýro z 2. D. Soutěžící si museli poradit například s úkoly se zavázanýma očima nebo s hledáním odpovědí na nejrůznější hádanky a otázky.
Na náměstí bylo rozmístěno několik stánků s nápoji a občerstvením, v nichž mohli návštěvníci zakoupit párek v rohlíku, pizzu, pivo a jiné nápoje.
Po celé sobotní odpoledne probíhaly v Krajské knihovně Vysočiny přednášky týkající se všemožných témat. První přednášející byla Ludmila Novotná, která hovořila o Hospici v Havlíčkově Brodě. Následovala přednáška Magdaleny Benešové, která se odvíjela v duchu 20. století z pohledu pamětníků. Dále vystoupil Lukáš Ondráček, který se věnoval tématu zdravého životního stylu a výkonnosti v běžném životě. Závěrečná přednáška Miroslava Krpálka zahrnovala témata války v Afganistánu a zkušenosti vojáka armády České republiky.
Vedle programu na náměstí a v knihovně probíhal v rámci majálesu také dětský den a Jungle Run, o kterých jsme informovali v samostatných článcích.
Daniela Zoe Dvořanová, 6.A
A jak vypadl majáles očima jedné z hlavních organizátorek? Takto:
Organizace Majálesu byla náročná. Přinesla mi však i mnoho nových zkušeností a spoustu zážitků. Když jsem zařizovala věci ohledně zajištění prostoru, přívodu elektrického proudu, dopravních opatření a podobně, připadala jsem si jako ve španělské vesnici. Některým věcem jsem nerozuměla, nevěděla jsem, co s nimi. Netušila jsem jaký mám vybrat formulář, co kam napsat, kam to odevzdat. Ale za pomoci lidí, kteří tomu rozumí nebo mých spolužáků a učitelů, jsem vždy přišla na správné řešení. Rozhodně jsem získala nový rozhled a zkušenosti, které se mi budou v budoucnu hodit. Také jsem se naučila nebát se požádat o pomoc, když něčemu nerozumím, protože většinou jsou zde lidé, kteří rádi poradí. Jak říkám, bylo to náročné a strávili jsme nad tím dlouhý čas, ale výsledek stál za to. Nebylo to dokonalé a udělali jsme spoustu chyb. To k tomu však patří a já věřím, že si z toho každý odnesl něco do života. Se spolužáky, jak z mé třídy, tak ze tříd paralelních, jsme tomu věnovali opravdu hodně. Jsem moc ráda, že jsem s nimi mohla spolupracovat a vytvořit si tolik společných zážitků. Moc jim a všem ostatním, kteří nám pomáhali a podporovali nás, děkuji.
Dorota Novotná, 6.A