Naši programátoři zkoumali, jak vzniká počítačová hra

Autor: Mgr. Zuzana Šimůnková <simunkova(at)ghb.cz>, Téma: Informatika (ICT), Vydáno dne: 16. 06. 2021

Během úterní hodiny volitelného předmětu Základy programování navštívili kvartáni a terciáni novou expozici v Muzeu Vysočiny.
Výstava Creaks


Během úterní hodiny volitelného předmětu Základy programování navštívili kvartáni a terciáni novou expozici v Muzeu Vysočiny.

Výstava Creaks

Creaks

Počítačová hra Creaks byla uvedena na trh v roce 2020 a je dílem českého herního studia Amanita Design. Někteří z účastníků nostalgicky zavzpomínali na časy, kdy hrávali jiné hry od tohoto studia (Machinarium, Botanicula či novější Chuchel). Jak se můžeme dočíst ve wikipedickém heslu věnovaném nové hře Creaks, vznikala původně jako diplomová práce Radima Jurdy a Jana Chlupa.
Výstava Creaks

Výstava v muzeu

Právě ve spolupráci s těmito dvěma autory vznikla výstava v brodském muzeu, která přibližuje vznik až magického designu hry. Prostřednictvím videonahrávky nám autoři nastíní proces návrhu herního světa. Zejména proto, že se jedná o výtvarně velmi propracovaný návrh, který nestaví na 3D grafice, bylo pro nás zajímavé tento proces sledovat.

Výstava Creaks

Hlavní částí expozice jsou skice i další výtvarné objekty.
Výstava Creaks

Na myšlenku hry se světlem navazuje i zážitková část v podzemí muzea, kterou jsme během naší jedné vyučovací hodiny nestihli. Na tu potřebujete více času a baterku.

Výstava Creaks