O nadání v badatelském centru

Autor: Mgr. Zuzana Šimůnková <simunkova(at)ghb.cz>, Téma: Různé, Vydáno dne: 22. 03. 2018

Badatelsky orientovaná výuka a rok moderních technologií v souvislosti s podporou nadání na Vysočině - to byl důvod, proč více než 30 hostů navštívilo naše badatelské centrum. Na závěr bohatého programu si naši studenti vysloužili svými vystoupeními potlesk.
Kulatý stůl


Badatelské centrum Gymnázia Havlíčkův Brod hostilo 13. března setkání, které pořádala Krajská koordinační skupina podpory nadání. Jednalo se v pořadí již o 5. kulatý stůl v Kraji Vysočina - jednu z aktivit budování celostátní Krajské sítě pro podporu nadání.

Tématem setkání byla badatelsky orientovaná výuka a také letošní Rok moderních technologií, který vyhlásil Kraj Vysočina. Mezi posluchači byli nejen ředitelé a pedagogové různých stupňů škol, ale i rodiče či další zájemci - tato setkání jsou otevřena široké veřejnosti.

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kromě aktuálních informací k možnostem financování podpory nadaných žáků, určených zejména řídícím pracovníkům škol, zazněla vystoupení s tipy na konkrétní činnosti, které lze bystrým dětem nabídnout – počínaje online kurzy Talnetu s celostátním dopadem, konče lokální nabídkou celoročních aktivit v ZOO Jihlava.

Velmi atraktivním bodem bohatého programu byly ukázky aktivit samotných mladých lidí – přivítali jsme členy elektrotechnického kroužku, který funguje přímo na půdě havlíčkobrodské firmy B:Tech a poslední hodinu vyplnily ukázky činnosti studentů Gymnázia Havlíčkův Brod.

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Chemický kroužek předvedl využití vybavení badatelského centra, členové fyzikálního kroužku zaujali divácky atraktivními pokusy s vývěvou a více o tématu Internet věcí se posluchači dozvěděli díky představení aktuální práce ze soutěže Středoškolské odborné činnosti, či úspěšného videa ze soutěže Young Guns Hackathon.

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Kulatý stůl

Věříme, že každý host si ze setkání odnesl podněty, které pomohou přímo v praxi najít cestu, jak podpořit konkrétní dítě v cestě za využitím jeho potenciálu.