Naši studenti obětují gymnáziu i spánek!

Autor: PhDr. Hynek Bouchal, Ph.D. <bouchal(at)ghb.cz>, Téma: Různé, Vydáno dne: 27. 02. 2010

Nevšední podívaná se mohla naskytnout tomu, kdo se ve čtvrtek 25. února 2010 o půl čtvrté ráno potuloval brodskými ulicemi: Před naším gymnáziem mohl totiž spatřit srocení studentů, kteří se dychtivě mačkali u vchodu a nedočkavě vyhlíželi školníka, jenž jim otevře dveře.



Nevšední podívaná se mohla naskytnout tomu, kdo se ve čtvrtek 25. února 2010 o půl čtvrté ráno potuloval brodskými ulicemi: Před naším gymnáziem mohl totiž spatřit srocení studentů, kteří se dychtivě mačkali u vchodu a nedočkavě vyhlíželi školníka, který jim otevře dveře.

A nebylo to poprvé, kdy studenti, a dokonce i jejich profesoři radostně běželi na gymnázium v hlubokých nočních hodinách. Stejnou situaci s ještě větším osazenstvem (cca 30 studentů a tři profesoři) mohli Broïáci vidět týden před tím, ve čtvrtek 18. února o půl šesté ráno.

Důvodem této nevšední aktivity byla, jak jinak, touha po vzdělání, dychtění po nových informacích, dovednostech i hodnotách. Skupinka uvědomělých pedagogů v čele s Liborem Tomanem totiž vyvinula nevšední projekt, který nepochybně převrátí dějiny pedagogických věd naruby. V obou jmenovaných dnech byla pro studenty připravena projekce hokejových zápasů českého týmu na zimních olympijských hrách. Studenti šli do školy takto v noci dobrovolně, ba i s nadšením. Není nutné nijak zvlášť zdůrazňovat, že při tom rozvinuli řadu klíčových kompetencí.

Díky pedagogické genialitě Libora Tomana a jeho druhů byli studenti vedeni mj. k dovednosti vlastními slovy vystihnout hlavní rysy české hokejové chytrosti;  k propojování poznatků získaných zíráním na hokej se znalostmi z ostatních vzdělávacích oblastí; k prezentaci vlastních názorů při hodnocení výkonů českých hokejových gladiátorů; k samostatnému plánování pracovní činnosti (vzbudit a dopravit na gymnázium se  museli sami); k samostatnému určování a interpretaci neschopnosti a zaujatosti rozhodčích; prostřednictvím mluvených komentářů utkání k rozvíjení schopnosti kultivovaného projevu v mluvené komunikaci; prostřednictvím analýzy masmediálních komunikátů k obeznámenosti se zákonitostmi a taktikami masové komunikace; ke spontánní skupinové práci (jež se v pedagogických vědách dnes obzvlášť cení); k umění říkat nepříjemné skutečnosti (tedy kompetence asertivity); k respektování názoru druhých a obhájení názorů vlastních; k úctě ke svrchovaným národním hodnotám (Kdo neskáče, není Čech, hop, hop, hop); k rozvíjení pracovních návyků brzkým vstáváním etc…

Z naznačeného je zřejmé, že naše gymnázium, stejně jako ve všech ostatních oblastech, i v těchto razí cestu novým, lepším, efektivnějším a smysluplnějším pedagogickým metodám a že tak patří k nejlepším svého druhu! O to více je třeba kritizovat výkon českých hokejových reprezentantů, kteří trestuhodným výkonem s Finskem a vyřazením z turnaje znemožnili našim studentům další výukové aktivity tohoto druhu.

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky

hoceky