Nový učební plán pro vyšší gymnázium - detailní představení

Autor: Mgr. Milan Novák <>, Téma: Výuka, Vydáno dne: 05. 03. 2009

Pokračujeme v informování současných i budoucích studentů GHB a samozřejmě i jejich rodičů o nové podobě učebního plánu pro vyšší gymnázium. Současná 3. verze možná bude i verzí definitivní, stále však přijímáme ze všech stran podněty. Tento článek již brzy doplníme o seznam volitelných předmětů, které hodláme v budoucnosti nabízet.



Pokračujeme v informování současných i budoucích studentů GHB a samozřejmě i jejich rodičů o nové podobě učebního plánu pro vyšší gymnázium. Současná 3. verze možná bude i verzí definitivní, stále však přijímáme ze všech stran podněty. Tento článek již brzy doplníme o seznam volitelných předmětů, které hodláme v budoucnosti nabízet. 

Rádi bychom vás současně seznámili s našimi strategiemi, které nás při tvorbě nového učebního plánu provázejí. Vězte tedy, že chceme… 

      sjednotit učební plány 4-letého a 8-letého cyklu a zvýšit tak prostupnost našeho vzdělávacího systému,

      umožnit studentům specializaci volitelnými předměty, na jejich úkor pak „ořezat“ ostatní předměty,

      nabízet i nadále dnes ojedinělé předměty Latina a Deskriptivní geometrie a nabídnout tak přípravu na opravdu všechny typy fakult univerzit a vysokých škol,

      více se zaměřit na kultivaci ústního a psaného projevu, a to v rámci ČJ,

      vyučovat a klasifikovat tradičně, zároveň však mít pestrou nabídku výběrových aktivit (kurzy; exkurze; zahraniční výjezdy; besedy; třídní, školní a mezinárodní projekty),

       umožnit nejen větší výběr - nový model má celkem 22, tedy 16,6% volitelných, profilových a jinak výběrových předmětů - ale i přimět studenty od konce 2. ročníku (sexty) intenzivně přemýšlet o svém budoucím vzdělávání a naučit je tak lépe si volit (studentům poskytneme např. PŘÍRUČKU DOPORUČENÉHO PRÙBĚHU STUDIA),

       poskytnout vyvážený všeobecný vzdělávací základ.

 

Věříme, že vysoký počet volitelných a profilačních hodin nám pomůže v budoucnu lépe motivovat studenty, zlepšit jejich studijní výsledky a vytvořit tím co nejlepší podmínky pro přípravu na maturitu a přijímací zkoušky. Zvýšená hodinová dotace volitelných předmětů v maturitním ročníku nám zároveň umožní zvýšit náročnost těchto volitelných předmětů. Těšíme se zároveň, že přispějeme i k vyšší motivaci učitelů – ti totiž budou v maturitním ročníku pracovat v naprosté většině s těmi opravdovými zájemci o konkrétní předmět… 

Přejeme si, aby studenti i jejich rodiče vnímali nový model jako atraktivní, proto jsme se na hodinové dotace jednotlivých předmětů dívali pohledem studenta a nikoliv skrze předměty jako takové.  

Diskuze probíhají nejen na úrovni vedení školy, ale i v rámci tzv. týmu pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Ten pracuje ve složení: 

PhDr. Hynek Bouchal, Ph.D.

Mgr. Marie Novotná

Mgr. Martin Richter

Mgr. Zuzana Šimůnková

RNDr. Marie Vlková

Mgr. Zdeněk Vošický 

Děkujeme všem za hlasování v naší anketě a těšíme se na případné podněty a připomínky (ghb@ghb.cz nebo vejrova@ghb.cz). Celý nový školní vzdělávací program představíme veřejnosti dne 10. června 2009 v 15 hod. 

Mgr. Milan Novák, ředitel

Mgr. Danuše Vejrová, zástupkyně ředitele