Pokračujeme v informování současných i budoucích studentů GHB a samozřejmě i jejich rodičů o nové podobě učebního plánu pro vyšší gymnázium. Současná 3. verze možná bude i verzí definitivní, stále však přijímáme ze všech stran podněty. Tento článek již brzy doplníme o seznam volitelných předmětů, které hodláme v budoucnosti nabízet.
Pokračujeme v informování současných i budoucích studentů GHB a samozřejmě i jejich rodičů o nové podobě učebního plánu pro vyšší gymnázium. Současná 3. verze možná bude i verzí definitivní, stále však přijímáme ze všech stran podněty. Tento článek již brzy doplníme o seznam volitelných předmětů, které hodláme v budoucnosti nabízet.
Rádi bychom vás současně seznámili s našimi strategiemi, které nás při tvorbě nového učebního plánu provázejí. Vězte tedy, že chceme…
• sjednotit učební plány 4-letého a 8-letého cyklu a zvýšit tak prostupnost našeho vzdělávacího systému,
• umožnit studentům specializaci volitelnými předměty, na jejich úkor pak „ořezat“ ostatní předměty,
• nabízet i nadále dnes ojedinělé předměty Latina a Deskriptivní geometrie a nabídnout tak přípravu na opravdu všechny typy fakult univerzit a vysokých škol,
• více se zaměřit na kultivaci ústního a psaného projevu, a to v rámci ČJ,
• vyučovat a klasifikovat tradičně, zároveň však mít pestrou nabídku výběrových aktivit (kurzy; exkurze; zahraniční výjezdy; besedy; třídní, školní a mezinárodní projekty),
• umožnit nejen větší výběr - nový model má celkem 22, tedy 16,6% volitelných, profilových a jinak výběrových předmětů - ale i přimět studenty od konce 2. ročníku (sexty) intenzivně přemýšlet o svém budoucím vzdělávání a naučit je tak lépe si volit (studentům poskytneme např. PŘÍRUČKU DOPORUČENÉHO PRÙBĚHU STUDIA),
• poskytnout vyvážený všeobecný vzdělávací základ.
Věříme, že vysoký počet volitelných a profilačních hodin nám pomůže v budoucnu lépe motivovat studenty, zlepšit jejich studijní výsledky a vytvořit tím co nejlepší podmínky pro přípravu na maturitu a přijímací zkoušky. Zvýšená hodinová dotace volitelných předmětů v maturitním ročníku nám zároveň umožní zvýšit náročnost těchto volitelných předmětů. Těšíme se zároveň, že přispějeme i k vyšší motivaci učitelů – ti totiž budou v maturitním ročníku pracovat v naprosté většině s těmi opravdovými zájemci o konkrétní předmět…
Přejeme si, aby studenti i jejich rodiče vnímali nový model jako atraktivní, proto jsme se na hodinové dotace jednotlivých předmětů dívali pohledem studenta a nikoliv skrze předměty jako takové.
Diskuze probíhají nejen na úrovni vedení školy, ale i v rámci tzv. týmu pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Ten pracuje ve složení:
PhDr. Hynek Bouchal, Ph.D.
Mgr. Marie Novotná
Mgr. Martin Richter
Mgr. Zuzana Šimůnková
RNDr. Marie Vlková
Mgr. Zdeněk Vošický
Děkujeme všem za hlasování v naší anketě a těšíme se na případné podněty a připomínky (ghb@ghb.cz nebo vejrova@ghb.cz). Celý nový školní vzdělávací program představíme veřejnosti dne 10. června 2009 v 15 hod.
Mgr. Milan Novák, ředitel
Mgr. Danuše Vejrová, zástupkyně ředitele